Tuesday, 20 May 2014

MAKI anak sebab tertidur !



Malamm yang sepi pi pi , aku nak update entry . haha . lol . Look at the tajuk . huhu . korangg rasa patut tak MAKI anak hanya kerana anak tertidur ? ohhhhh nooooooo !! SEMESTINYA TIDAK lah kan . kalau just marah , tu masih boleh diterima . tapi kalau dah maki tuh . adoiiiii ~ 

ceritanya mcm ni , pagi tadi masa nak pegi sekolah . mcm biasa lah tunggu bas mini . x lama begitu , adalah satu bas ni . di dalam bas tu , ada seorang pakcik dan anknya . aku pun naik bas tu & duduk di kerusi belakang diorang . kemudian pakcik tuh & anaknya turun dekat pasar Mawar . Mula2 , pakcik tuh sorang jak yg turun . aku heran kenapa anaknya x turun2 ni . lahhh ~ rupanya dia tertidur . Apalagi yg si bapa ni . terus lah marah2 anak dia . pertama , aku x hiraukan . kusyuk ulangkaji (sangat) haha . tapi lama2 kesian pula dgn budak ni . aku pun tolong laa kejut kan dia . akak kat sebelah dia pun tolong sama juga . bikin geram juga sbenarnya sebab pun ni liat sngat mau bangun . bapa dia dah membebel habis dan bermulanya lah sesi memaki nya tuh . 

Pakcik tu ckp "Bodoh betul kau ni . bagus kau x payah ikut pegi pasar ! tidur saja kerja kau ! Sial . buat malu aku saja . Babi punya anak !" Bila anak dia bngun dia pun terus tarik bawa turun . kesian tau . yg kami dalam bas ni pun hanya mampu menggelengkan kepala & mengucap . Manalah anaknya x mengantuk kalau awal pagi lagi di bawa ke pasar . masa tu mcm dekat2 nak pukul 6 am . maybe subuh mereka ke pasar .  

Husnudzon sajalah kan ? mungkin bapa dia malu sebab lama betul anak dia mau bangun . orang lain lama sudah menunggu mau naik tu bas . tapi x patutlah maki anak macam tu . kami d'dalam bas yg melihat ni pun mula gerammmm . tapi siapa lah kita nak larang . xda hak pun . hanya boleh mendoakan dan melepaskan geramm di hati . haha .

lepas kejadian tu , teruss hilang mood aku nak ulangkaji awal pagi gegara dgr orang maki2 ni . 
huhu .  x sukewww lerr ! hha :3 spoil benorr .  

No comments :

Post a Comment